Hajnalban csak sikerült felmennem Uracskám facebookjára és meglesni mit írt apum. Ahh nagyon elszomorított a dolog. "Legyen türelemmel." Nah mi ez már. Simán ismerem a taktikáját. Kivárja a nyarat, aztán közli, hogy nem, és kész ennyi megint tönkrementem. Persze ezeket senki se érti. Alig tudtam elaludni. Hívtam Uracskám is, de mindig kinyomott. Nagyon aggódtam, hogy mi lehet vele, de olyan tizedjére csak felvette:) Így kicsit nyugodtabban tértem nyugovóra.

Sikerült felkelnem időben. Bár nehezen másztam ki az ágyból, de csak sikerült:) Sajnos Szabival nem tudtam beszélni, szóval felesleges is volt felkelni olyan korán. 9 órakor:) Nah de legalább tanultam egy kicsit délelőtt. Olvastam egy kis kötelezőt a referátumomhoz. Kezdem nagyon megszeretni III. Incét:) Meg alapból az egész egyház témát. Nagyon remélem, hogy szakosodásnál kapok esélyt arra, hogy bekerülhessek a vallás szakra. Nagyon jó lenne:) Elvégre közel áll hozzám is, meg a történelemhez is:)

Délután kicsit összekaptunk Szabival, de rövid idő után sikerült mindent átbeszélni. Hétvége óta mindketten megváltoztunk. Jajj az a szerelmes hétvége:) Nagyon hiányzik. Ő is felhozta, hogy álljak a sarkamra itthon, de áhh elég családi háttér dolog szóval nem folyok bele itt. A lényeg az, hogy itt szinte lehetetlen különböző dolgok miatt, amit mások nem értenek. De nem is érdekel, lassan kiröhögöm azokat, akik ilyenekkel jönnek nekem. És ez volt a válasz a cím adására. Délután apa elment Miskolcra, de sikerült ma is összevesznem vele. Kétszer is. Úgy látszik, hogy ez már mindennapos lesz. Később megérkezett anya, akivel megsütöttük a vacsorát. Mai nap sem voltam jobban egészségügyileg. Nagyon fájt a fejem egész nap, és a torkom is összeszűkült. Beszélni is fájt. Lehet elkaptam Ádámtól. De akkor megölöm:)

Délután keresni kezdtem egy játékomat. Először nem találtam, ezért írtam exemnek egy e-mailt lesse meg magánál. Tökre beparáztam, hogy megint találkoznom kell vele, de szerencsére nem! Megnéztem egy filmet ma. Hát ismét előjött belőlem a kritikus szem. Nah de mi ez már. Nem tudok élvezettel filmet nézni. Mindig találok valami hülyeséget, borzadályt. Nah de a maiba van pár pozitív jelző is:)

Nah nézzük a filmet. Senki ne nézze profi munkának, nem vagyok egy kritikus csak saját tapasztalatból írok, ami nekem nem tetszett. Persze másnak lehet más a véleménye:) A film címe a IX. Légió (= Centurion). Történelmi eseményt dolgoz fel túl Hollywoodosan:) Első érdekes észrevétel: egy napokig megkínzott férfi mióta fut gyorsabban, mint egy ló? Ne ez erős túlzás. Ráadásul csak akkor érik utol, amikor az feladja a menekülést és megáll? Persze üldözik több mérföldön keresztül, de nem tudják megcsípni. Volt egy vicces párbeszéd az elején. Idézem:

- "A gyakorlatban ő a mesterünk, a táborban meg az apánk, otthon a testvérünk, csatában meg az Isten, akihez fohászkodunk a lelki üdvünkért.

- Ezt hol olvasta?

- A latrina falára volt írva.

- Talán ő maga írta.

- Ő egy kőszívű érzéketlen barom – csávó ránéz a másikra – gondolkodás nélkül meghalnék érte"

Nah ez milyen már:) Ezen nagyot nevettem. Az elején meg tök jó az a leírás a hadvezérről:) Aztán jön egy csatarész. Szerintem kicsit gyorsan kapkodnak a jelenetek között, de erős koncentrálással követhető. Hiba: egy karddal nem hiszem, hogy félbe lehet vágni egy koponyát, főleg nem az akkori kardok minőségével. Meg az mi, hogy levágják a követet a lóról zuhan 2 métert és semmi baja nem lesz. Előtte a sisakja el akarja érni, de hopp hirtelen minden halott katona rá esik. Hogy mutassák a legyőzhetetlen rómaiakat, a hadvezért csak 8an tudták lerángatni a lóról. A csata végén kiderül, hogy a néma csaj, akiben úgy megbíztak a rómaiak áruló, és az ellenfélhez tartozik. De áhh csak rá kellett nézni. Lerí róla, hogy áruló. Csata után újabb vicc: Konyhás fiú baltával fejbe kapta a feléje futó ellenséget.

- Honnan jöttél? (Hangzik el a kérdés)

- A konyháról.

- Ügyes katona.

- Nem vagyok katona csak szakács.

- Többé már nem.

Gyors kinevezés. Jó ez nem mindenkinek lehet vicces, nekem az volt:) Aztán volt egy barlang jelenet. Ott is volt egy vicces párbeszéd:)

- Anyád bölcs asszony lehetett.

- Komédiás volt.

Neeee. Ez mekkora poén. Legalábbis számomra:) Ezután kiderült az áruló nő háttér storyja. Csak az a gáz, hogy kivágták a nyelvét, de akkor, hogy tudta elmondani? Activity? Nah mikor a hadvezér halálára kerül a sor az egy érdekes jelenet. Az áruló nő áll ki ellene. Mikor megöli elkiáltja magát a csaj, amit érdekes módon a menekülő katonák is meghallanak. Menekülnek a hegyekben. Egyik képen az üldözők a hegy alján a következőben már mögöttük. Repülő lovak vagy micsoda?:) Mindenesetre gyors képi ugrás:) A menekülők találnak a semmi közepén egy kunyhót, ahol egy nő lakik, aki pont az ellenfél törzséből származik, és pont beszéli a rómaiak nyelvét. És pont tudja, hogy kell kezelni a sebesült katona sebét. Az üldözők megérkeznek a csajhoz, aki elbújtatja a katonákat. Így nem találják meg őket, ezért tovább indulnak. A katonák maradnak egy éjszakát, majd másnap elindulnak. Ahelyett, hogy megfordulna a felosztás marad minden úgy, ahogy volt. Az üldözöttek MÖGÖTT az üldözők. Pedig egy nappal az üldözöttek előtt kérne járniuk. Erődben történik a végső összecsapás. Annyira gyorsan kattintgatnak a párharcok között, hogy nehéz követni, ki kivel, miért, hogyan, hova csap. Legyőzik az ellenfelet, majd tovább állnak. Aznap este megérkezik hozzájuk (már csak ketten vannak) egy áruló római, aki feláldozta társát a farkasoknak, hogy ő túlélhesse. Másnap elérnek egy déli ponthoz. Megjelenik Hadrianus fala. Jippy:) A kinevezett hadvezér küzd az árulóval, míg a katona elindul a fal fele. Az áruló meghal, a katonát lelövik az öltözéke miatt. Az egyetlen túlélő beviszi halott társát a kapun belülre, és elmeséli az ottaniaknak, hogy mi történt. A nagyurak ezt titokban akarják tartani, ezért a túlélő megölése mellett döntenek, ő nem hagyja magát ezért elmenekül. Visszamegy az erdő közepén lévő nőhöz. Kicsit hatásvadász. Nem minden esetben élethű. És a számomra vicces jelenetek sem mentik meg a filmet a negatív elutasítástól. Egy rakás végtermék. Remélem a Sas jobb lesz:)

A filmben volt egy szép mondat, ami szerintem nagyon jó, és a mai világban is megállja a helyét: „Senkinek nem tartozom hűséggel, csak akit én választok.” Direkt nem akartam bezsúfolni a „kritikám” soraiba:)

Este írtunk Szabival egy levelet apának, de nem olvasta el, csak megnézte, hogy kitől jött és már tovább is kattintott. Ajj:( Nagyon kiakadtam:( Vettem be gyógyszer, de elég lassan hatott. Csak egy óra múlva mulasztotta el a fejfájásom, és mielőtt visszatért volna, akartam elmenni aludni, de nem sikerült, mert a blog.hu rendszere közbeszólt. A leírt szövegem felét nem mentette el, így kezdhettem a felétől. Szóval a végét a film dolognak kicsit összecsaptam, és máshogy fogalmaztam, mint akartam, de foglalkoztam vele két órát. Plusz az újraírás 1 óra. Szóval a tököm tele van-.-’ Megyek aludni mielőtt idegemben bekattanok.

A bejegyzés trackback címe:

https://dariella.blog.hu/api/trackback/id/tr922804746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása